LA CLASSE DE DANSA
FITXA ARTÍSTICA:
Autor: Edgar
Any: 1874
Tècnica: Oli sobre llençEstil: Impresionisme
Localització actual: Museu d'Orsay de París.
Obra: La classe de dansa
Dimensions: 85 () cm × 75 () cm
Tema: Retrat
EXPLICACIÓ: En el primer pla dues ballarines ens donen l'esquena, una d'elles descansant i asseguda sobre el piano. I a partir d'ella, Degas pinta tot un mostrari de ballarines en diferents posicions que formen una mena de cercle al voltant del vell mestre. I tot aquest ventall de ballarines crida poderosament l'atenció, ja que tota la il·luminació del quadre es concentra en elles gràcies als seus vestit
CARACTERÍSTIQUES:Com a bon quadre impressionista, la llum i el color s'han utilitzant de forma excel·lent. La llum procedeix d'uns grans finestrals situats a la dreta, però que veiem reflectits en el gran mirall de l'esquerra. Per tant Degas ens mostra el focus de la llum de forma indirecta, una cosa que li permet jugar amb l'efecte de la llum sobre la superfície del mirall. Dominen els colors terrosos juntament amb el blanc de les ballarines, però esquitxat amb fortes tocs de colors més vius, especialment el vermell, blau i verd, dels llaços de les noies.
QUE EM SUGEREIX?
Aquest cuadre em sugereix molt poc, sincerament, es com que no em transmet molt sentiment, el que si em transmet es unió, es a dir, unio entre el mestre i les ballarines, com que estan conectats i units entre ells.
Autor: Edgar
Any: 1874
Tècnica: Oli sobre llençEstil: Impresionisme
Localització actual: Museu d'Orsay de París.
Obra: La classe de dansa
Dimensions: 85 () cm × 75 () cm
Tema: Retrat
EXPLICACIÓ: En el primer pla dues ballarines ens donen l'esquena, una d'elles descansant i asseguda sobre el piano. I a partir d'ella, Degas pinta tot un mostrari de ballarines en diferents posicions que formen una mena de cercle al voltant del vell mestre. I tot aquest ventall de ballarines crida poderosament l'atenció, ja que tota la il·luminació del quadre es concentra en elles gràcies als seus vestit
CARACTERÍSTIQUES:Com a bon quadre impressionista, la llum i el color s'han utilitzant de forma excel·lent. La llum procedeix d'uns grans finestrals situats a la dreta, però que veiem reflectits en el gran mirall de l'esquerra. Per tant Degas ens mostra el focus de la llum de forma indirecta, una cosa que li permet jugar amb l'efecte de la llum sobre la superfície del mirall. Dominen els colors terrosos juntament amb el blanc de les ballarines, però esquitxat amb fortes tocs de colors més vius, especialment el vermell, blau i verd, dels llaços de les noies.
QUE EM SUGEREIX?
Aquest cuadre em sugereix molt poc, sincerament, es com que no em transmet molt sentiment, el que si em transmet es unió, es a dir, unio entre el mestre i les ballarines, com que estan conectats i units entre ells.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada