dijous, 3 de maig del 2018

MONA LISA




1.BIOGRAFIA
Leonardo da Vinci fou un artista del renaixement dels segles XV i XVI.
Va nèixer el 15 d’abril de 1452 i va morir el 2 de maig de 1519.
Es conegut pel seu talent com a pintor, enginyer i inventor.
Les seves obres més importants són La Gioconda i La Última Cena.
A part d’aquestes dues obre d’art, va escriure moltes idees revolucionàries.


2.FITXA TÈCNICA
Autor: Leonardo da Vinci
Titol: Mona Lisa o La Gioconda
Data de creació: 1503-1507
Temàtica: Retrat
Ubicació: Museu de Louvre (Paris)
Dimensions: 77 x 53 cm
Tècnica i material del llenç: Pintura a l’oli, fusta d’àlber.
Es un autoretrat d’una dona que mira l’espectador amb una mirada enigmàtica.


3.CARACTERÍSTIQUES DEL RENAIXEMENT
Incorpora nous temes (profans): mitologia i  retrat.
Busca la bellesa ideal en l’ésser humà amb les proporcions ideals.


4. LEONARDO DA VINCI:
Em  mira allà on em poso, per tant m’intimida, això em fa recordar coses que m’intimiden com per exemple quan
estic jugant a basquet i tinc devant un jugador molt alt.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada